CONTEXT IS POWER. BUILD YOUR 2025 PLANS ON FIRMER GROUNDS

The Pareto Report takes a broad perspective about Romanians as people and consumers, bursting industry and social bubbles for a richer, reality-based understanding of the consumer context.

Care raport este mai potrivit pentru tine?

Mai mult chevron-right icon

Content is king, but context is queen!

The Pareto Report offers a comprehensive perspective on Romanian consumers: a critical resource for businesses as they start off their 2025 journeys. A successful project that has confirmed value for clients in financial, retail, FMCG, entertainment and NGO sectors, now at its 4th edition.

What you gain:

  1. More Effective Decision-Making: Contextual insights provide a more complete, real-world picture, empowering you to make effective decisions across strategy, marketing & development.
  2. Broad Perspective: Decisions happens in a social, cultural or economic context. Content alone does not explain a choice.
  3. Competitive Edge: In competitive markets, understanding underlying nuances can truly make the difference.
  4. Stay on top: Societal trends, technology and politics impact consumer decisions. Context helps businesses stay ahead.
  5. Uncover Hidden Opportunities: Understand untapped segments and new needs, often overlooked in traditional studies.

WHAT DID OUR CLIENTS SAY

“The Pareto Report is an excellent tool for understanding market trends that are emerging now and shall cascade down and influence the whole market. The insights are clear, detailed and precise, with true commercial value. Content is King, but context is Queen.”
“We are operating in a rapidly changing environment, where adapting strategies has become a vital condition for success. In this context, it is crucial to have comprehensive information about your consumers - this is the only way management teams may uncover truly distinctive insights that can create impact, before competitor do. The Pareto Report gives precisely this advantage, providing a unique perspective on emerging cues.”

UN PROGRAM DE CERCETARE COMPLEX, AMPLU DAR ȘI CAPTIVANT

Am proiectat un studiu sindicalizat pentru a descoperi lumea Pareto. Principiile directoare au fost: meticulozitatea prin metode solide, exactitatea prin eșantioane suficient de mari și descoperirea de insight-uri puternice prin intrebări bine țintite de-a lungul stadiilor de cercetare.

  • 1. Realizarea unei baze solide
    • rp-1 icon Cercetare din surse secundare (statistici pe venit)
    • rp-2 icon Chestionar despre venituri către 1400 de Români
  • 2. Explorarea necunoscutului
    • rp-3 icon Interviuri în profunzime (N= 20), 2-3 ore fiecare
    • rp-4 icon Netnografii pe 5 zile (N= 10)
  • 3. Validare si dimensionare
    • rp-5 icon Studiu Online pe eșantionul reprezentanților Pareto (N=900)
    • rp-6 icon Obiectivul Comercial Extins (N= 500) ca și reper
  • 4. Descoperirea oportunităților
    • rp-7 icon Rapoarte cu insight-uri bogate
    • rp-8 icon Workshop-uri de evaluare a oportunităților

Limitările cercetării:

Reprezentativitatea
  • Studiul curent este reprezentativ pentru Publicul Comercial General și Publicul Pareto, dar nu pentru un public sub 18 ani și peste 65 de ani, sau care nu utilizează internetul (22% excluși din acest motiv).
  • Presupunem o prejudecată de auto-selecție, sugerată de faptul că respondenții cu o dorință mai mare de completare au completat înaintea altora.
Subiectivitatea
  • Studiul prezintă percepții ale respondenților despre ei înșiși, despre lumea din jurul lor așa cum o văd ei, și nu reflectă o realitate obiectivă.
  • Presupunem un bias de dezirabilitate: respondenții ar putea oferi unele răspunsuri care le-ar plăcea să fie adevărate, chiar dacă percepția reală ar fi diferită.
Comparabilitatea
  • Studiul este un stop-cadru al unui moment precis (Septembrie 2021), și nu include evoluții în timp.
  • Studiul acoperă teritoriul României, fără comparații cu alte piețe.